Sommarlov

Ääääntligen sommarlov och man kan andas ut. Inser när jag ser min fina header att jag inte vart här på länge. det är INTE snö i Istrum fortfarande. Men tiden har inte riktigt räckt till. det insåg jag idag när jag plockade undan några...julsaker ;) Nog för att det bara var lite mossa i ett ljusarrangemang men ändå.

I dag hade vi sista tentan och den kändes som att den nog gick bra. Men med tanke på att dom andra kännts sådär och sen gått riktigt bra så undrar jag hur min intuition är. Skit samma, jag har ju hela sommaren på mig att läsa på.

Ett projekt jag ska göra i sommar är: Hussanering. Inte så allvarligt som det låter för det är inga skadedjur eller så men väl dammråttor stora som ett litet land. Och eftersom antagligen nästa år blir lika intensivt som detta och man inte hinner städa så ofta som man borde så är planen att rensa, rensa, rensa på all skit. Ha en familjeplanering så alla får uppdrag som ska föllföljas och utvärderas. Ordna förvaring till var och en så att det inte finns nån tvekan om vart de få saker som vi ska ha kvar, ska vara.

Vi får se om det är ett mål som är realistiskt eller om det som vanligt blir pankaka av allt. Har i allafall tagit föräldraledigt de två första veckorna (förutom ett gästspel på PG nästa måndag) så att jag ska ha tid till allt detta. Ska göra ett schema i helgen som sen ska FÖLJAS.

Är det nån som har roliga, praktiska och smarta tips för att jag ska lyckas, både inredningsmässigt (med förvaring och sådant) och planeringsmässigt (hur man smidigast går till väga) så tas det tacksamt emot.

Sing so long, headern byter jag vid tillfälle...kanske nästa år :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0