Nu har han gjort det igen.

Ni kanske kommer ihåg att Alfred hade ont i armen i Maj antagligen på grund av överansträngning. Han hade inflamation eller nåt sånt eller grym tränngsvärk. Nu har han drabbats igen. Högerarmen bara hänger på honom. Jag försöker få honom att använda den så naturligt som möjligt (arbetsterapeutstudent som jag är) och han ryter på mig att : DET ÄR JU DET JAG GÖR...jag brukar göra det och det med bara vänster arm. Nu har vi bakat pepparkakor och det kan ni tänka er hur naturligt det såg ut när man bara använde den ena handen. Hoppas det går över snart.






Denna gången vet vi inte vad han gjort. Antagligen haft för stort lass på trampetraktorn. Han jobbar hårt nu för tin nämligen. Han har kört ihop småträd han hittat i skogen, sågat upp dom och lagt dom i välthögar. Nu skulle han ut och sätta vältlappar på dom så timmerbilen skulle hitta dom nästa gång han kommer. Timmerhögen är ca. 1 meter hög och mycket av det har han kört från grannen, med armen i krok runt en båge som sitter på trampetraktorn. Det är nämligen så tungt så det inte går att trampa.

Kan inte barn nu för tin bara vara barn...och leka kossa med kottar. Det tycker jag verkar hälsosammare.

Kommentarer
Postat av: helena

Dina ungar e sååå lika dig... på "alla" sätt ;)

2009-12-06 @ 19:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0